PSICOPEDAGOGIA I DIVERSITAT ESCORIAL

Bloc del Departament de Psicopedagogia i Aula d'Acollida del Col.legi Escorial de Vic.


Hi trobareu eines, idees i documents per facilitar i entendre millor els processos d'ensenyament-aprenentatge dins els quals ens hi trobem com a pares i mestres-professors.
Us suggerim tot un seguit d'enllaços i informacions per promoure que els nostres fills-alumnes, diversos i diferents tots, evolucionin i progressin positivament dins la societat del segle XXI

"SURT I DESCOBREIX..."



Per comunicar-vos amb nosaltres:

psicodiversitatescorial@gmail.com

dimecres, 9 de febrer de 2011

Els sistemes educatius als països d'origen de l'alumnat immigrat.

L'atenció a la diversitat es planteja de forma global per atendre l'alumnat d'origen estranger que s'incorpora a les aules catalanes. Però aquest alumnat, al marge de les seves característiques familiars, personals, socioeconòmiques i culturals arriba a Catalunya amb un bagatge que cal tenir present en el procés d'escolarització d'aquí: unes experiències escolars prèvies (més o menys llargues, més o menys intenses, més o menys similars a les que trobem aquí...) que influiran, en bona mesura, en el seu procés d'integració escolar. Des de la Fundació Bofill se'ns presenta una aproximació als sistemes educatius d'origen de l'Amèrica Llatina (Equador, Colòmbia, Bolívia, Perú i Brasil), del Marroc, de l'Europa de l'Est (Romania, Ucraïna i Rússia) i de l'Àsia (Xina, Índia i Pakistan).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada