PSICOPEDAGOGIA I DIVERSITAT ESCORIAL

Bloc del Departament de Psicopedagogia i Aula d'Acollida del Col.legi Escorial de Vic.


Hi trobareu eines, idees i documents per facilitar i entendre millor els processos d'ensenyament-aprenentatge dins els quals ens hi trobem com a pares i mestres-professors.
Us suggerim tot un seguit d'enllaços i informacions per promoure que els nostres fills-alumnes, diversos i diferents tots, evolucionin i progressin positivament dins la societat del segle XXI

"SURT I DESCOBREIX..."



Per comunicar-vos amb nosaltres:

psicodiversitatescorial@gmail.com

dilluns, 6 de setembre de 2010

Tecnologia i metodologia a l'escola.....ai, ai....!

Com aconseguir que les noves tecnologies no apartin l'interès dels centres per les metodologies dins l'aula? Com promoure i prioritzar innovacions metodològiques que beneficiïn els nostres alumnes sense enlluernar-nos per les darreres avantguardes tècniques? Per reflexionar.

19 comentaris:

  1. Les noves tecnologies són molt importants sempre que hi haigui un bon control per part dels mestres.

    ResponElimina
  2. Em recorda una mica el que ens trobem a les aules aquests curs. Ens han equipat les aules amb una tecnologia punta, tenim projectors, comandaments a distància, llibres digitals, alumnes amb un ordinador personal....
    Però resulta que o bé la wifi no va bé o no es conecta o el servidor ha petat.... com diu el profe de tecno ens han venut un ferrari i anem amb camins de carro!
    Els canvis són bons i la tecnologia també, hi estic completament d'acord, però els canvis han de ser progressius i pensats. Si no acabarem com els del video i no arreglarem res.

    ResponElimina
  3. És veritat que les noves tecnologies ajuden a millorar coses i això està be. Però també ens cal un procés d'assimilació per part dels mestres, ja que moltes vegades les mateixes editorials insisteixen en introduir coses noves que nosaltres no estem suficientment preparats.S'ha de fer de forma progressiva

    ResponElimina
  4. Estic plenament d'acord amb els dos comentaris anteriors. Si la introducció de les noves tecnologies només han servit per passar del blanc i negre de les pissarres tradicionals al color de les pissarres digitals, no compensen la inversió que han suposat. Penso que ha estat més una qüestió d'imatge que de canvi real perquè s'ha volgut córrer massa. Segur que cal avançar per aquest camí, però en primer lloc cal assegurar la cobertura de la xarxa i en aquest aspecte, al menys als pobles, encara queda molt camí per fer.

    ResponElimina
  5. Estic d'acord que les noves tecnologies ajuden a millorar el rendiment escolar. A la classe no tenim els nens d'abans que feien servir un llapis i un llibre....El problema el tenim que moltes vegades es volen aplicar dins les aules i els medis per fer-les servir no funcionen bé, les pissarres digitals no es veuen per la claror del sol, el wifi no funciona, dos nens fan servir el mateix ordinador.... o inclús s'han posat noves tecnologies i el professorat no està preparat. Hem d'anar avaçant .

    ResponElimina
  6. Sens dubte les noves tecnologies són necessàries. El gran error estàen que moltes vegades els alumnes en saben més queels professors! Sí ens cal la tecnologia, però encara més conéixer el seu ús. Ara bé, quin professor/a no ha perdut mitja classe intentant resoldre problemes de connexió o de configuració de l'ordinador, buscant programes... que es correspon més a la feina d'un informàtic? Estar al dia i ensenyar en TIC als alumnes requereix moltes hores de més, a casa, sense el reconeixement per part del Departament d'Educació ni de les mateixes famílies!

    ResponElimina
  7. Jo crec que s'ha forçat l'entrada de les noves tecnologies. Com sempre, hi ha hagut professors amb més empenta o predisposició a aplicar canvis d'aquesta mena a la seva assignatura, i aquests canvis voluntaris són efectius. Forçar que algú agafi un ordinador o un llibre digital i sense cap mena de previsió no pot funcionar bé de cap manera. Els canvis s'han de fer amb la complicitat de qui ha d'aplicar el canvi, i així si que seran profunds i efectius.

    ResponElimina
  8. Crec que s'han introduït les noves tecnologies de forma precipitada i sense tenir la preparació adequada. Això , juntament amb l'excessiu entusiasme per elles, ha fet que no resultin , en alguns casos, una eina eficaç. Fa una setmana un diari de tirada nacional publicava que l'avaluació de les competències del 2009 posaven de relleu que els alumnes que havien emprat de forma exclusiva els ordinadors havien tret resultats pitjors que els que no els havien usat, sobretot a Llengua i Socials.

    ResponElimina
  9. No crec en l'eficàcia de les noves tecnologies, si més no, pel que fa a les meves matèries (els escrits presentats a ordinadors, per exemple, contenen més errors ortogràfics, els alumnes escriuen menys a mà i no tenen cura de la lletra, es distreun amb facilitat...)No es pot fer un canvi així de cop, sinó gradualment. i també crec que no és pot reduir tot a les noves tecnologies. Han de ser complement de les tradicionals. La setmana passada un diari de tirada nacional informava que l'avaluació de les competències del 2009 deixava patent que els alumnes que havien fet servir ordinadors tenien pitjors resultats que els que no els havien emprat gens.

    ResponElimina
  10. Estic totalment d'acord amb "Anònim ha dit..."
    del 7 de febrer a les 11:18.
    No em vull repetir.

    ResponElimina
  11. Crec que perquè hi hagi un canvi de metodologia, un hi ha de creure i n'ha d'estar convençut, si no tot segueix igual. Les noves tecnologies han de ser un recurs més per utilitzar junt amb els altres recursos que podem utilitzar.

    ResponElimina
  12. Penso que anem tots plegats una mica passats de voltes no?

    ResponElimina
  13. Les noves tecnologies han de servir com a eina, per millorar l'aprenentatge i la manera d'ensenyar, però jo crec que lo important i essencial no ha canviat massa, per mi és important la relació que el mestra té amb els seus alumnes i el contingut del què ensenya , podent utilitzar diferents estratègies, materials i recursos aplicant totes les noves tecnològies que tinguem .

    ResponElimina
  14. Jo crec que el que ha de fer el mestre és buscar la manera de que l'alumne arribi a adquirir els coneixements i les destreses que cal de manera agradable,motivat, amb ganes de continuar aprenent i amb la capacitat d'investigació que és necessaria per a això.
    Les noves tecnologies, per descomptat que ajuden a això però si només hi ha noves tecnologies no en treiem res (és l'exemple del video.
    La voluntad i predisposició del mestre és molt important, també ho és que l'escola li faci costat.

    ResponElimina
  15. Consola veure que els que realment estem a l'aula i no els teòrics de torn o els polítics que es pensen que en saben, ho veiem de la mateixa manera. El problema no és si ordinadors i llibres digitals o si boli i llibretes, el problema és el com es fan les coses. És un procés tan complex que requeriria de tres o quatre cursos per posar-se en marxa. No es coineixen empreses que comprin una maquinaria caríssima i no formin els treballadors abans de començar a la cadena de muntatge. Nosaltres sí!

    ResponElimina
  16. Les TAC han de ser un mitjà per treballar, una eina més i no pas l'objectiu principal del nostre ensenyament. No pot ser que ens carreguin l'aula precipitadament d'ordinadors o pissarres o 1x1 d'un dia per l'altre com ha passat aquests últims mesos sense una formació prolongada, planificada i progressiva. Tot això però no ens ha de servir d'excusa, de corassa. Cal que perdem la por i ens hi fiquem.

    ResponElimina
  17. Les noves tecnologies han de servir per millorar el mètode d´ensenyament.Fer-lo més dinàmic, motivador i fàcil d´entendre. Podem tenir molts aparells nous dins l´aula, però si no hi ha un prepeparació i no la sabem fer servir adequadement, no ens servirà de res.

    ResponElimina
  18. crec que les TAC han de servir-nos com una eina més i que cal molta formació per saber com utilitzar-les correctament.

    ResponElimina
  19. Les noves tecnologies han de ser una eina i no un fi.El tractament individualitzat amb els alumnes així m´ho fa plantejar

    ResponElimina