PSICOPEDAGOGIA I DIVERSITAT ESCORIAL

Bloc del Departament de Psicopedagogia i Aula d'Acollida del Col.legi Escorial de Vic.


Hi trobareu eines, idees i documents per facilitar i entendre millor els processos d'ensenyament-aprenentatge dins els quals ens hi trobem com a pares i mestres-professors.
Us suggerim tot un seguit d'enllaços i informacions per promoure que els nostres fills-alumnes, diversos i diferents tots, evolucionin i progressin positivament dins la societat del segle XXI

"SURT I DESCOBREIX..."



Per comunicar-vos amb nosaltres:

psicodiversitatescorial@gmail.com

diumenge, 30 de gener de 2011

PSICOLOGIA DE L'EDUCACIÓ VIRTUAL (2)


"El llibre "Psicología de la educación virtual (César Coll i Carles Monereo -eds-, editorial Morata 2008), ens ofereix un anàlisi profund i detallat de la psicologia de l'educació, emmarcada ara dins els entorns virtuals. Estem interessats, igual que els autors, en donar el pes que li correspon a la psicologia a l'hora d'entendre els processos educatius que es produeixen en entorns sustentats en la utilització de les TIC (Tecnologies de la Informació i la Comunicació).

Aquesta és la segona entrada sobre el tema que apareix al nostre bloc, entrades destinades a donar petits tastets del llibre esmentat, sobre una gran varietat de temes lligats a la psicologia de l'educació del s. XXI.

Quines habilitats ens calen als nostres alumnes o fills per sobreviure en una societat-xarxa?

1. Alfabetització digital
2. Estratègies d'aprenentatge
3. Modalitats de comunicació múltiples
4. Capacitat de recerca seletiva d'informació en entorns digitals


1. Alfabetització digital (1)

De la mateixa manera que en les societats lletrades cal un domini funcional de les tecnologies de la lectura i l'escriptura per accedir al coneixement, en la societat de la informació és imprescindible un domini bàsic de les tecnologies digitals de la lectura i l'escriptura. Cal un conjunt de coneixements, habilitats i competències elementals per adquirir un ús funcional i constructiu de les TIC.

Als lectors i usuaris de l'escriptura del nou segle els caldrà:

1. Adquirir habilitats amb les eines tecnològiques.

2. Construir relacions amb altres persones per plantejar i resoldre problemes de forma col.laborativa i en una perspectiva transcultural

3. Dissenyar i compartir informació dins el marc de comunitats globals, amb uan varietat de propòsits.

4. Manejar, analitzar i sintetitzar múltiples fluxes d'informació simultània.

5. Crear, analitzar i avaluar textos multimèdia.

6. Atendre a les responsabilitats ètiques exigides per entorns complexos.


- Ens calen lectors crítics, que dubtin de la veracitat d'allò que es veu imprès en paper o desplegat en pantalla, texte o imatge; lectors que busquin comprendre altres llengües(...); que tinguin una visió global dels problemes socials i polítics. Lectors i productors de la llengua escrita intel.ligents, alertes, crítics (...). Ens calen nens i joves que sàpiguen dir les seves paraules per escrit de manera convincent; que no es comuniquin simplement perquè 's'ha d'estar comunicat permanentment', sinó que tinguin alguna cosa per comunicar; que el contingut del missatge compti almenys tant com la forma.
.
Coll, C.; Monereo, C. eds (2008). Psicología de la educación virtual. Ed. Morata, Madrid

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada