PSICOPEDAGOGIA I DIVERSITAT ESCORIAL

Bloc del Departament de Psicopedagogia i Aula d'Acollida del Col.legi Escorial de Vic.


Hi trobareu eines, idees i documents per facilitar i entendre millor els processos d'ensenyament-aprenentatge dins els quals ens hi trobem com a pares i mestres-professors.
Us suggerim tot un seguit d'enllaços i informacions per promoure que els nostres fills-alumnes, diversos i diferents tots, evolucionin i progressin positivament dins la societat del segle XXI

"SURT I DESCOBREIX..."



Per comunicar-vos amb nosaltres:

psicodiversitatescorial@gmail.com

divendres, 24 de setembre de 2010

Elogi de la lentitud al s. XXI. Elogi del temps

Per a no quedar-nos només amb l'impacte de les TIC, anar més enllà i fugir de la tecnologia com a finalitat o com a element que dificulti la inclusió. Llegiu aquest fantàstic llibre d'en Joan Domènech...tastets:

"La tecnologia sembla que esdevingui la solució de tots els dèficits. I és evident que ha de formar part dels nostres escenaris educatius, com també que ha de ser tan avançada com sigui possible, però l'hem d'anar introduint a la docència acompanyada d'una reflexió sobre l'espai i el temps educatius. Si no ho fem així, aconseguirem aprofundir encara més la fractura present a la societat. Rentarem la imatge de l'educació amb una pàtina de suposada modernitat, però l'essència del procés educatiu i del discurs pedagògic no canviarà".

"És necessària una nova manera d'entendre el temps. En plena societat del coneixement, amb una multiplicitat de fronts oberts i de necessitats a les quals el món pedagògic ha de poder donar resposta, continuem tenint un sistema en el qual, de forma majoritària, la quantitat passa per damunt de la qualitat, i la velocitat va acompanyada de la superficialitat per sobre de l'aprofundiment".

"Molts dels efectes negatius que observem en l'educació provenen d'una concepció errònia i d'un tractament equivocat del temps: currículums inadequats, sensació constant de manca d'hores del professorat i de l'alumnat, dificultats per desenvolupar una bona atenció a la diversitat, aprenentatges desfasats o introduïts massa aviat, horaris sobrecarregats....".

"La velocitat fa perdre el sentit, el gust i el plaer que ens provoquen les coses. Mengem ràpid i no sabem ni què mengen. Fem l'amor en un instant. Quan es va a una gran velocitat, no es gaudeix del paisatge. No pensem, ni reflexionem, ens convertim en robots o autòmats"

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada