"La tecnologia sembla que esdevingui la solució de tots els dèficits. I és evident que ha de formar part dels nostres escenaris educatius, com també que ha de ser tan avançada com sigui possible, però l'hem d'anar introduint a la docència acompanyada d'una reflexió sobre l'espai i el temps educatius. Si no ho fem així, aconseguirem aprofundir encara més la fractura present a la societat. Rentarem la imatge de l'educació amb una pàtina de suposada modernitat, però l'essència del procés educatiu i del discurs pedagògic no canviarà".
"És necessària una nova manera d'entendre el temps. En plena societat del coneixement, amb una multiplicitat de fronts oberts i de necessitats a les quals el món pedagògic ha de poder donar resposta, continuem tenint un sistema en el qual, de forma majoritària, la quantitat passa per damunt de la qualitat, i la velocitat va acompanyada de la superficialitat per sobre de l'aprofundiment".
"Molts dels efectes negatius que observem en l'educació provenen d'una concepció errònia i d'un tractament equivocat del temps: currículums inadequats, sensació constant de manca d'hores del professorat i de l'alumnat, dificultats per desenvolupar una bona atenció a la diversitat, aprenentatges desfasats o introduïts massa aviat, horaris sobrecarregats....".
"La velocitat fa perdre el sentit, el gust i el plaer que ens provoquen les coses. Mengem ràpid i no sabem ni què mengen. Fem l'amor en un instant. Quan es va a una gran velocitat, no es gaudeix del paisatge. No pensem, ni reflexionem, ens convertim en robots o autòmats"
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada